Hoe keken ze vanuit het Midzomerfeest terug op 2022? Wat gaat er gebeuren met het terrein in 2023? En de kaartverkoop, hoe werkt dat eigenlijk? Je leest het in dit aritkel!


De eerste Midzomerkriebels van het jaar starten we altijd met een terugblik. En wie vraag je dan om terug te blikken? Onze nieuwe vicevoorzitter Emiel natuurlijk!

We gingen even op bezoek bij Emiel en vroegen hem naar vorig jaar: “Vorig jaar hadden we een fantastische editie. Het weer was prachtig, we hadden een mooi en goed gevuld programma en veel bezoekers uit zowel Mariënheem als ver daarbuiten wisten ons wederom te vinden”, aldus Emiel. “Het was die zaterdag zelfs nog even spannend. De kaartverkoop ging zo enorm hard, dat we deze zelfs moesten sluiten.”

En hoe verklaar je dat succes? “Op de eerste plaats zijn we altijd afhankelijk van het weerbericht. Andere jaren hadden we vaak te maken met regen, maar vorig jaar was het vooral warm. Daarbij hadden we een leuk programma en hebben we met ons communicatieteam enorm gepusht om zoveel mogelijk kaarten in de voorverkoop te verkopen.”

Over zijn persoonlijke hoogtepunten tijdens het feest zegt Emiel: “Hoogtepunten waren voor mij de gezelligheid tijdens de vrijdagavond/ pubquiz, het mooie programma van de midzomerbrunch en de Mega Recordshow op zondagmiddag. Allemaal onderdelen waar een flinke club vrijwilligers weken aan voorbereiding in heeft zitten en waar veel Mariënhemers aan meedoen. Daar is het hele feest ook om te doen: Voor elkaar en met elkaar!”


En kun je al wat vertellen over het feestterrein in 2023? “Jazeker”, zegt Emiel. “De jongens van de techniek zijn al enthousiast aan de slag gegaan met het organiseren van extra capaciteit. Er komt bijvoorbeeld een extra tentspant bij, het terras wordt iets verder uitgebreid, er komt een extra tap aan de buitenkant van de tent en we hebben komend jaar nog meer parkeerplek voor de fietsen. Eigenlijk zijn we dit jaar goed voorbereid op eenzelfde toestroom op de zaterdagavond als vorig jaar.”

“Het hoeft van ons niet veel groter, maar we willen het wel goed voor elkaar hebben!”

En het programma? “De jaarlijks terugkerende onderdelen worden heel erg gewaardeerd, dus we gaan vooral niet te veel wijzigen aan het programma.”  

“De bingo wordt dit jaar gepresenteerd door een tweetal oude bekenden en ook de midzomerbrunch heeft weer een erg leuk programma. Dit jaar organiseren we op de zondagochtend het Open NK Boerenbridge!”

Kaartverkoop

Op straat kwamen we Bart tegen. Bart verzorgt samen met Roy, Emiel en Edwin werkzaamheden op het gebied van marketing en communicatie. Vorig jaar ging de kaartverkoop op zaterdagavond woest hard, dus we waren benieuwd naar de status.

“De kaarten zijn dit jaar weer online te bestellen via de website van het Midzomerfeest”, aldus Bart. “Daar kun je klikken op 'Bestel kaarten zaterdagavond'”

Wat zijn dit jaar de prijzen? “Sinds 5 juni zijn de reguliere tickets in de verkoop gegaan voor € 10. Per persoon kan je maar liefst 20 kaarten bestellen. Genoeg voor je hele vriendengroep, toch?”

Waarom gebruikt het Midzomerfeest al jaren een online systeem voor de kaarten? Aan de deur is toch veel gemakkelijker? “Met een online systeem weten we precies hoeveel mensen er komen en kunnen we daar ook rekening mee houden. Zo kunnen we inschatten hoeveel vrijwilligers we moeten hebben en weten we aardig zeker dat we niet tekort komen met bier en wijn. Bezoekers met een kaartje zijn gegarandeerd aanwezig bij het mooiste Sallandse tentfeest en kom je niet voor een dichte deur (euh...tent) te staan”, zegt Bart

Maar hoeveel kaarten zijn er dan beschikbaar? Hierover zegt Bart: “Er zijn dit jaar 3000 kaarten beschikbaar. De tent maken we dit jaar een klein stukje langer, vergeleken met vorig jaar kunnen er iets meer mensen in.”

Wanneer begint de kaartverkoop en tot hoe lang duurt het? “De kaartverkoop is inmiddels geopend en de eerste paar honderd kaarten zijn ook al verkocht. Dus dat gaat al best hard”, zegt Bart tevreden. “De online kaartverkoop gaat in principe door tot zaterdag 24 juni. Als we dan nog kaarten hebben, kan je je kaartje aan de deur kopen.“

Hoeveel kaarten zijn er vorig jaar verkocht? En vanaf wanneer begon het storm te lopen? “Vorig jaar was de tent op zaterdag bomvol, zelfs uitverkocht met 2.500 kaarten. Eigenlijk ging de kaartverkoop vanaf het begin vrij hard, maar we zien dat het de laatste week altijd nog net een stuk harder gaat.“

Zijn er ook andere programmaonderdelen waarvoor kaartverkoop / opgave wenselijk is? Zo ja, welke zijn dit? “De rest van het weekend is de entree voor de tent gratis. Voor bepaalde programmaonderdelen moet jij je inschrijven, soms is er ook inschrijfgeld. Inschrijven is nu nog niet mogelijk, we houden jullie hiervan op de hoogte.”

Bart sluit af: “Dit jaar hebben we op de zaterdagavond een mooi muziekprogramma, met Dansado & de Feestmeester, Slam FM en Barry Fest & De Mike.”

Deel dit via social media