Sinds april 2019 heeft Midzomerfeest Mariënheem een nieuwe logo en een nieuwe huisstijl. Aangezien het feest nu 35 jaar bestaat is besloten om het logo en de huisstijl ook te vernieuwen. Het bestuur van Stichting Midzomerfeesten Mariënheem hoopt hiermee het dorpsfeest klaar te stomen voor de komende 35 jaren.

 

Nieuwe verfrissende look

Het oude logo werd al vele jaren gebruikt, maar bij de eerste vergadering voor 2019 werd duidelijk dat er behoefte was aan een nieuw logo. Na een kleine zoektocht is het Nick Dozeman (The Brandshed) uiteindelijk gelukt om een nieuw logo en een nieuwe huisstijl op papier te zetten.

Voorzitter Holtmaat zegt hierover: “We willen onze uitstraling graag verfrissen en wat ons betreft mag het ook wat meer met een knipoog, dankzij de nieuwe kleuren in combinatie met Mr. Marrie moet dit wel lukken. Uiteraard willen we herkenbaar blijven en zijn we trots op de afgelopen 35 jaren, daarom hebben we er voor gekozen om een aantal bestaande elementen in ere te laten”

Mr. Marrie

Het nieuwe logo van Stichting Midzomerfeesten Mariënheem is een combinatie van een mascotte en de tekst: “Midzomerfeest”. Met name het gebruik van een mascotte, genaamd Mr. Marrie, geeft vernieuwing aan de huisstijl van het Midzomerfeest.

Midzomer promo 113506 LR

Wat betekent Marrie?

Je zult vast wel eens een Mariënhemer hebben gehoord die riep: “Marrie!!”, maar wat betekent dit woord eigenlijk? Marrie betekent in de Mariënheemse volksmond niet veel anders dan: “gaaf” of “cool”, echter is het wel net iets meer bijzonder dan gaaf of cool.

Een bekende uitleg van het woord Marrie geldt als volgt: “Stel het is weer zondagochtend en je staat met jouw voetbalteam op het voetbalveld. Een teamgenoot van je dribbelt met de bal naar de middenstip en schiet van daaruit op de goal van de tegenstander. De bal raakt vervolgens onderkant lat en gaat via het achterhoofd van de keeper de goal in”… dat is Marrie!.

Midzomerfeest Mariënheem wordt dit jaar georganiseerd op 21, 22 en 23 juni 2019.

Deel dit via social media